пятница, 1 февраля 2019 г.

Семінар-практикум «Екологічне виховання дошкільнят і сучасні інноваційні технології»

              Мета:

·         Розвивати інтелектуально-креативний потенціал педагогів.
·         Презентувати сучасні методи екологічного виховання дошкільників
·         Надати практичну допомогу вихователям під час організації роботи з екологічного виховання  дошкільників

Хід семінара-практикума. 

I частина. Теоретична. 1.1.Авторська казка з екологічного виховання.1.2. Театр природи. Естетико – екологічне виховання засобами театральної діяльності1.3. Екологічний мультфільм власноруч.

II частина. Практична.
2.1.Ознайомлення з екосистемою за допомогою ІКТ – (море, гори, степи, пустеля).2.2. Сенсорні килимки на екологічну тематику.     Презентувати сучасні методи екологічного виховання дошкільників

Природа – невичерпне джерело всебічного розвитку дитини, тому однією з головних проблем сьогодення є формування системи наукових знань, поглядів, переконань, які закладають основи відповідального та дійового ставлення до навколишнього середовища. Зміст освітньої діяльності в цьому напрямі полягає в розкритті перед дітьми багатогранної цінності природи. Інноваційні технології навчання сприяють кращому пізнанню природи, вони допомагають на основі чуттєвого сприймання та творчого переосмислення зрозуміти особливості навколишнього середовища, взаємозв’язки, якими воно наповнене; а основне – виховати бережне ставлення до нього.
      Серед провідних форм ознайомлення дітей з природою слід віддавати перевагу екскурсіям, прогулянкам, роботі в куточку природи й на земельній ділянці. Здобуті знання узагальнювати і уточнювати на заняттях, під час бесід, читаннях художніх творів, дидактичних іграх. Необхідно допомагати дітям активно шукати відповіді на проблемні запитання, спілкуватися, дискутувати, звертатися до книг, розвивати їх пізнавальний інтерес, допитливість, прищеплювати необхідні для успішного навчання навички працьовитості, розвивати самостійність думки. 
Одним з перспективних прийомів, які сприяють розвитку екологічної вихованості дітей, є сторітелінг. Сторітелінг – це мистецтво складання і розповідання захопливих історій. Насправді людство займалося сторітелінгом завжди. За допомогою міфів легенд та казок наші пращур передавали з покоління в покоління весь накопичений людством досвід та знання. Існують різноманітні варіанти сторітелінгу, серед найвідоміших виділяють:
·         «біном фантазії» – дітям пропонують описати незвичайних казкових персонажів, таких як «антиліс», «анти-природа», і розповісти про них;
·         «перевернення» казки – розповідання по-новому відомої авторської казки природознавчого змісту;
·         «вінегрет» («салат») з казок – об’єднання епізодів різних казок. Діти поєднують сюжети різних казок, переносять героїв однієї казки в сюжет іншої. Одержані цікаві сюжети записуються, і через якийсь час дітям пропонують прослухати складені ними казки та визначити, що переплутано, повернути героїв у їхні казки;
·         продовження казки, розпочатої вихователем, і придумування нового закінчення казки;
·         казка в заданому напряму – використання сюжету відомої казки з переміщенням її героїв в інший час або простір;
·         казки «навиворіт» – зміна характерів персонажів, їхньої поведінки і, як наслідок, – сюжету казки;
·         гра-казка - дитина уявляє себе в різних ролях і, виходячи з них, визначає значення лісу і його мешканців;

·         перетворення дитини на героя казки та розмова з іншими персонажами казки, висловлювання своїх прохань, побажань, скарг об’єктам і явищам природи (рослинам, сонцю, вітру) і людям, у тому числі дітям. 

        Дякую моєму колективу за цікаву інформацію
 і бездоганну підготовку. 



 






Комментариев нет:

Отправить комментарий

Семінар-практикум для вихователів «Формуємо економічну культуру дошкільників»

  Вікторина «Економслова» Мета гри: поповнити знання педагогів щодо економічних понять і цікавих фактів.   1.      Людина, яка має ...